Mvc tar sig röven igen.

Som rubriken säger så är de en seg dag.
Ska till körskolan sen vid 4 för att klara fas A !
va där igår men hann inte så mkt, fick 62 rätt och de behövs 63 rätt för godkänt, stört!
Så idag SKA JAG KLARA DET!

Igår så va jag iaf med Minna och Tony en stund. Satt och snacka strunt och sådär.
Kolla på sjuka sketcher på Tonys data.
Drog hem ganska tidigt, skulle ju laga mat o så.
Köttbullar, potatis, gräddsås och lingon ;D Skapligt gott!
Köttbullar va de ju inte jag åt, utan veg.bullar.

Så jag hade iaf fullt upp igår. Men idag ingenting känns de som.
Ringde mvc förut angående att jag skulle ha fått en tid hos en sjukgymnast?
Nu säger de såhär: Det är sjukgymnasten som ringer dig när du får en tid.
Ja de fattade jag väl, men grejen är väl att de har inte ringt så jag undrar om min barnmorska glömt att ringa sjukgymnasten?

mvc: Aha okej, ska kolla i papprena. Nää jag ser ingen, men jag lägger en lapp här så får vi se om hon ringer.
Jag: okej va bra, för de är ju så att jag är ju inskriven på amf nu så jag måste ha ett sjukintyg.
mvc: sjukintyg? jaha ok. Men då måste du ju gå till en läkare, o de gör du bara om du inte kan jobba.
Jag: men jag kan ju inte jobba? jag måste ju bli sjukskriven om jag nu har foglossning.
mvc: Men sjukskriven blir du bara om du har ett jobb, annars kan de bli svårt.
Jag: Okej så vad ska jag göra?
mvc: ja du får söka jobb tills du hittar ett sen kan du be om sjukintyg.

Alltså? vafan är deras problem?
Ska jag behöva söka jobb, få ett jobb i onödan och sen säga till jobbet jag just fått, tyvärr men nu blir jag sjukskriven? De är klart att man kan bli sjukskriven ändå!
De på mvc kan verkligen ta sig hårt i röven, jag är så jävla trött på deras skitsnack.
Varför får jag inte en läkartid ist då? Vad ska jag till en sjukgymnast för?
Så arg jag kan bli på dem. Hoppas de är bättre på andra ställen.
Mvc finns inte där för mig för 5 öre känns de som. De har sina egna regler. De har säkert ingen aning om hur det är med sjukskrivning. Jag vet liksom inte vart jag ska vända mig? spelar säkert inte ens någon roll om jag byter barnmorska. Jag fråga också om vaccinsprutan, vart ska jag vända mig?

Ja du får ha koll i tidningen, där kommer de stå vart du ska.
Tidningen jaha? men har inte gravida förtur?
Jo men vaccinet kommer inte förens vecka 45 den 30 oktober.

??? Vaccinet har ju visst kommit? ta er i arslet snälla!
Nu ska jag gå o avreagera mig lite innan jag slår sönder nånting.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Yohanna

du har samma problem som mig då, ja måste me bli sjukskriven om det nu är foglossningar men då jag är arbetslös så vet ja inte hur det blir, men ja måste ju söka jobb lr hoppa in på mina timmar.. hl knas..

vaccinet kommer att stå i vt vecka 45 om hur man ska göra, ja ringde min vårdcentral å kollade..



2009-10-22 @ 19:57:14
URL: http://yohannasvarld.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha guuud, vad är problemet egentligen? De verkar ju bara gå runt det du säger? De verkar ju inte ens lyssna.

2009-10-22 @ 23:40:59
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Ema

varför måste du sjukskriva dig då, om du inte har något jobb att sjukskriva dig ifrån menar jag? :S

2009-10-23 @ 00:10:47
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Anna

Det går att sjukskriva sig som timvikarie oxå! Jag var sjukskriven i 2 veckor efter Oskars olycka.. Har iof inte fått alla papper från fk än, men jag har ett sjukintyg från kuratorn på NIVA i lkpg så jag borde ju verkligen få det beviljat..

Tjata på!! Testa ett foglossningsbälte, det är döööskönt!

2009-10-23 @ 09:28:59
URL: http://ludiicrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0