Vecka 17

Nu är bebisen ungefär 13 centimeter lång från hjässa till rumpa och väger cirka 140 gram. Skelettet består mest att ännu mjukt och böjligt brosk, men det kommer att hårdna senare. En skyddande substans som kallas myelin börjar nu omsluta ryggmärgen.

fetal development at 17 weeksMed hjälp av ett speciellt stetoskop är det nu möjligt att höra bebisens hjärtslag. Det är både spännande och lugnande att höra det lilla hjärtat galoppera på. Om du är orolig för hur bebisen mår och utvecklas, kan det vara skönt att höra. Och om det börjar kännas som att graviditeten pågår för evigt, kan det vara kul att påminnas om vad som väntar efter 40 långa veckor.

Din växande livmoder påverkar din balans och det kan kännas lite ostadigt. Var lite försiktig och ha gärna stadiga, lågklackade skor.


Jag:
Ja vad kan jag säga? Jag mår i princip likadant som i vecka 16.
Fortfarande väldigt ont i ryggen och väntar på en läkartid.
Bara 4 dagar kvar tills UL då vi får se vår lilla älskling igen :D
Längtar som bara den tills dess, som tur är så är de inte så långt kvar. Men nu börjar jag bli som innan VUL, orolig och paraniod.

Tänk om de hänt nått dåligt där inne? Tänk om min lilla plutt dött?
Nee fy, hemska tankar!  Men inte lika orolig denna gång...

Känns konstigt att jag om bara några veckor har gått halva tiden!
Snart jul redan! Tiden rinner iväg, ni som har BF i januari kommer inte ens märka av december haha
Känns konstigt att jag ens har en liten bebbe i magen :D

har förresten inte gått upp nått än, inte sen förra veckan iaf. Så kanske gått upp ett kilo?
Jaja, de gör mig absolut ingenting om jag går upp lite, de är ju en del av graviditeten!


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0