baby all i need is time

Haha lyssnar på gamla britneylåtar :P då får man lite flashbacks sen man va liten och stod på scenen och mimade till Hit me baby one more time :D

Idag har jag inte gjort allt för mycket.
Handlat mat, lagat den och städat och diskat.
Iofs så har jag gjort mer än jag trodde.
kanske låter mer än vad det är:)

Gjorde potatismos men sprödbakad torsk och fisksås.
Gosh va gott de va!
Tyvärr så får man ju inte direkt njuta av maten :(

Fick springa in på toan för jag trodde att jag skulle spy.
Men som tur var så var de falsk alarm.
Satt iaf framåtlutat mot toan ifall att. De gick som tur va över.

Ikväll så har jag kollat på how i met your mother och 2 and a half men. Mina favoritprogram!
Åh va bra de är ahaha...

Var hemma hos mina föräldrar för några veckor sen ( innan jag visste att jag var gravid)
då passade jag på att ta med mina gamla disneyfilmer :D hade en hel del.
Roligt nu i efterhand att jag tog dem hit utan anledning mer el mindre.
Men nu har jag lite gamla filmer att visa den lille när han/hon kommer ut.
Eftersom att jag ÄLSKAR disney så ska jag visa ALLA filmer för den haha.
Samtidigt som jag var hos dem iaf så sa mamma att mormor fick för sig att jag var gravid (?)
Och mamma sa till mig att mormor har ALLTID haft rätt. jaha tänte jag men inte den här gången iaf.
Jag hade ju trots allt redan kollat om jag var de.

Konstigt nog så hade mormor rätt! Hur kunde hon veta?

Tänkte iaf säga nu att jag trodde verkligen inte att de skulle kännas såhär att vara gravid.
Gör ont i hela kroppen ibland, har sjukt ont i brösten, får kramper i ryggen.
Mår illa konstant och var precis i börjar ledsen hela dagarna :P

Men jag ångrar ingenting!
Mamma berätta dock att jag kommer må så mycket dåligare, haha.
Blir rädd när hon säger så xD
Hon mådde ju illa i 6 månader när hon var gravid. Hoppas jag INTE behöver de.
Märker jag så småningom:)

Läste på philippas blogg att hon inte hade så många gravidsymptom.
Men va glad för det haha! Det suger hahah. Men jag förstår vad du menar.
Ibland om jag inte mår illa på morgonen eller så så tänker jag: shit, tänk om jag inte är gravid?

Men sånt som man får för sig tror jag:P
Det skulle ju inte skada om jag kunde få må bra en hel dag. För de har jag  nog inte gjort nu på 3 veckor eller så:/

Vaknar mitt i nätterna och är pissnödig också! fan va jobbigt de är.
Sover länge om mornarna och orkar knappt gå upp ibland.
Men de är smällar som man får ta.

När vi var på marknaden häromdan så såg jag jättesöta bebiskläder som jag verkligen ville köpa.
Tycker dock de är liiite för tidigt :/ Mamma ville också köpa bebiskläder haha.
Kanske när jag är i 7-8 månaden så kan jag köpa lite kläder o så:)

Nä, nu har jag skrivit en del.
Nästa vecka har jag inskrivning !
Wish me luck!

hej på er!






Kommentarer
Postat av: Philippa

haha, gissa om jag ångrade att jag ville behålla barnet i början! mådde aldrig så dåligt att jag spydde men stundtals ville jag spy (jag som har mer eller mindre fobi mot att spy och får panik när jag gör det) men det lättade snabbt, aptiten däremot har inte kommit tillbaks ännu heller



Sv: oh ja, sambon fick inte ens peta på mina bröst, det var det allra första symptomen, och att bröstvårtorna var hårda konstant... fortfarande ömma bröst men nu är det lugnt med lite hårdare tag igen, så fram till ca v.18 hade jag så ömma bröst att det gjorde ont om jag råkade peta till dem lite med armen eller så

2009-09-02 @ 22:34:23
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa

Sv: Molvärken släppte kring v.10 ungefär (alltså det som känns ungefär som mensvärk) har ingen sådan värk längre, var någon vecka där kring v.18 som den dök upp igen men det är ju livmodern som växer och drar

2009-09-03 @ 08:17:43
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: X

Sv: Jag är 18 år. Nej, jag har inte haft så många som stöttar. Du kan ju läsa min blogg så slipper jag skriva allt igen =P

2009-09-04 @ 11:38:22
URL: http://egologi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0