Mondays blues. V 12 (11+4)

När jag vakna i morse fick jag för mig att det var fredag, men gud va fel jag hade. De är ju fasen måndag!
Jaja klart man blev lite besviken men. Självklart sitter man hemma ensam och bara glor.
Jag vill att det ska bli så mkt höst så man kan ta på sig en tunn jacka och byxor utan att behöva svettas ihjäl!
Men nee de är ju bara soligt hela jävla tiden!

Juste en sak som jag måste berätta.
Mitt illamående har kommit tillbaka! Fattar ni vad jobbigt eller?
Märkte de lite sådär i fredags och i lördags.
Och igår mest! De började exakt som när jag började må illa sist.
Så jag hoppas de inte håller i sig i 4 veckor till.

Men nu kan jag ju skriva om 12e veckan ist.



Är den magen min? är den så stor?
Iguess ahaha.
Ser den varje dag men de känns som om den bara krymper :P

Ja va kan jag säga om vecka 12?
Att illamåendet kommit tillbaka.
Att jag nästan svimmar så fort jag ställer mig upp. Antagligen blodvärdet som är för lågt.
Kissar mer!
Mer och mer orolig. Trots att jag trodde att de skulle bli tvärtom! Tänker hela tiden " tänk om fostret redan är dött?"
Så vill jag egentligen inte tänka, men så tänker jag ist. Bättre att jag tänker de så jag inte blir lika besviken om de nu skulle va så.
Usch elaka tankar försvinn!

Så här växer din bebis

Nu förändras bebisens ansikte. Ögonen, som till att börja med satt på sidorna av huvudet, sitter nu närmare varandra och öronen sitter också på ungefär rätt ställe. Vävnader och organ som redan är formade växer nu snabbt och mognar. Bebisens tarm, som började som en ansvällning på navelsträngen, kommer att börja resan ner i buken ungefär nu.

Så här förändras din tillvaro

Förhoppningsvis har illamåendet börjat ge med sig så att du får mer energi. Det hjälper säkert till att veta att risken för missfall faller dramatiskt från tolv veckor. Vissa får dras lite längre med graviditetsillamående, men aptiten kommer snart tillbaks. Om du äter kött, är det viktigt att det är väl tillagat för att minska risken för toxoplasmos - inga blodiga stekar för din del! Se upp med grillat, så att det är genomstekt.


Juste en sak till jag märkt, är att tandköttet är mer känsligt nu. Blöder lätt och smakar mkt blod i munnen på morgonen. Står också att det är oftast nu man märker det.

Nu känner jag ett illamående vilket jag verkligen inte orkar med just nu, tror att det är för att jag inte kunnat äta frukost, så de ska jag försäka göra nu.
Ciao!












Kommentarer
Postat av: Philippa - bebis i december

illamåendet ger sig snart, hoppas jag iaf för din skull. och har du inte haft några blödningar så är jag säker på att er lill* bebis lever och mår alldeles utmärkt... :)

2009-09-21 @ 12:42:35
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

Sv: hypokondri kallas det ;) eller bacillskräck... :P

åh, jag älskar spindlar, ju större desto bättre... skulle gärna ha en tarantella här hemma

2009-09-21 @ 12:43:56
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

sv: grejen är ju att MA är så oerhört ovanligt, och de allra flesta märker av det innan de passerat v.12 iom att symptomen oftast försvinner, magen växer inte osv

2009-09-21 @ 13:09:51
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

sv: var glad att symptomen inte är samma... ;-) molvärken, superömma bröst m.m. är inget kul... men kring v.12 började jag istället få huvudvärk/migrän, vara enormt trött och andfådd för absolut ingenting

2009-09-21 @ 17:00:28
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0