Besök på mvc

Hemma från mvc och äter frukost...
Skulle va på mvc kl 10 så satt kl på 9, självklart så stängde jag av alarmet och somna om.
Vakna vid 20 över som tur va haha, men dock hann jag inte äta frukost så de får jag göra nu.
te och 2 mackor som vanligt haha.

Det gick iaf bra idag trots ORON jag fick!
Först fick jag stick i fingret och armen, de såg bra ut. Urinet var också bra samt vikten.
De som inte var så bra var dock järnvärdet, första gången jag kom hade jag 140, sist jag va där hade jag 120 och nu hade jag 106 så ah, de är bara att börja med järntabletter IGEN fyfan blää.
Sist jag åt dem blev jag hård i magen ( ursäkta) men de va inte kul så vill helst inte äta dem.
Söker om allt med järn i på google nu så jag kanske slipper tabletterna. Kan äta dem kanske varanan dag men inte mer.

Sen fick jag träffa min nya barnmorska, hon verka va lite av en nybörjare?
När vi skulle lyssna på bebisens hjärta så hitta hon de inte! Då börja hon fråga om jag kännt bebisen idag.
Jag blev skitorolig och tänkte efter har jag verkligen gjort de?
Jag vaknade sent och stressade så jag kom inte på tanke att jag faktiskt kännt nått.

DOCK så sa hon att hon hörde hur bebisen rörde sig hela tiden, till slut kände jag massa sparkar som tur va men hjärtljuden ville inte höras så hon fick ta in en annan barnmorska som hitta ljudet DIREKT!
Då blev jag lättad kan jag ju säga! Fan va hon skrämde upp oss.
Jonzi sa efteråt att han blev skitorolig och itne visste va han skulle göra.
Stackarn...

Blodtrycket va också bra, sist hade jag ju höjt de lite men inte idag :D skönt.
Så de enda som behöver ändras är järnet. Får äta massor med broccoli hah, hatar broccoli!
Men men, va gör man inte för att må bra?

Och kött kommer jag bara inte att börja äta NOWAY! Men de sa de inget om direkt.
De visste ju att jag va vegetarian. Som de känns nu så kommer jag aldrig mer äta kött, men vem vet?
Kanske vill ha kött när jag är 30,40 eller 70?:P haha.
Synd att de inte är järn i fisk för de äter jag ju faktiskt!

Nu ska jag strax över till Thess och Kevin och umgås lite!
Länge sen man såg dem filurerna :D
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - mamma till Therese

försök tillaga maten i gjutjärnspanna om du har möjligheten, ger lite extra järn iaf

2010-01-13 @ 13:08:35
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Gotlänning, sambo och foto

Låter jobbigt.

När skall du ha barn då? :)

2010-01-13 @ 13:10:39
URL: http://ringbomm.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

Sv: för mig funkar bodylotion tusen gånger bättre än olja, oljan lägger sig bara som en hinna medan lotion absorberas av huden (iaf på mig)... hade en del bristningar innan som jag inte gillade, men de från graviditeten är ju ett fint minne av att Tess faktiskt har legat i min mage, och så är jag inte direkt fåfäng heller så jag klarar mig alldeles utmärkt

2010-01-13 @ 13:13:13
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-01-13 @ 20:23:28
Postat av: Anonym

2010-01-13 @ 20:23:28
Postat av: Gotlänning, sambo och foto

Då kan du förklara för mig, hur man räknar.. Tillexempel: 23+ 4 vad betyder de? hehe Jag har en "tävling" i min blogg, ta en titt och se om du har rätt! :) mer står på min blogg, kram.

2010-01-13 @ 20:23:56
URL: http://ringbomm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0