Körlektion nr 4

Hejsan hoppsan!
Idag hade jag körlektion och det var min fjärde...

När jag vakna halv 9 imorse så trodde jag jag va död typ... Så ont i huvudet som jag har haft de 4 senaste dagarna så ont kan jag inte ens minnas att jag någonsin haft... sick...
Så de jag hoppades på när jag vakna var att körskolan skulle ringa och säga " tyvärr är din lektion inställd pga dåligt väder" eller nått liknande. Men icke sa nicke. Jag gick upp vid 10 och åt frukost gjorde iordning mig och så sen fick jag skjuts av älskling dit.

Vid halv 12 börja lektionen. oj va kul de va att köra idag... INTE. Fyfan va tråkigt de va.
Fick bara köra runt i cirklar typ, inte roligt alls. Nästa gång ska vi iaf ÄNTLIGEN börja lära mig lite saker, som t ex start i backe. Får se hur de går i dehär vädret.

Iaf körlektionen gick jättebra och de tyckte läraren med som tur va. Ingen död den här gången heller...
Jonzi kom sen och hämta mig så vi drog oss ner på stan.
Jag köpte en amningsbh "finally" för ett väldigt bra pris!
De fanns bara vita och svarta kvar ( trodde jag) så jag tog en vit för o prova så den inte var för stor/liten.
Påväg till omklädningsrummet så var de rea på vissa bhar. Vad tror ni jag hittade? SAMMA bh fast i rosa 100 kr billigare! De gäller att hitta alltså. Så självklart så köpte jag den. 99 kr kosta den när den egentligen skulle kostat 199. Bra köp! Den här gången blev de st 80 D får se om de räcker tills bebben kommer. Brösten växer varje dag känns de som. Jag tänkte ju köpa 2 st men de är ju ingen ide´om de ändå blir för små sen.

Vidare drog vi till kappahl för jag hade rabatt på 20 % , jag handlar aldrig där men man måste ju utnyttja rabatten.
haha jag köpte världens sötaste nalle till bebben. Den funka bra med tanke på att de inte va saker på nallen som stod ut t ex ögon m.m. Sen drog vi till djurmagasinet där vi fick med oss 8 fiskar hem.

Varav en av dem var en kampfisk.


Har alltid velat ha en sån men den har inte funkat ihop med de andra fiskarna men nu när vi inte har kvar dem passa vi på att köpa den. De andra fiskarna vet jag inte va de heter. 2 ganska stora skitfina fiskar sen 5 små.

Så de blev lite shoppingtur på stan idag. Rusta fick ett besök av oss också.
Ville ju hitta en gardinkappa men den jag ville ha var slut :( Så de fick bara bli lite småskit som doftgrejer till toan haha.

Så äntligen hemma och varmt och skönt är de också. Huvudet vill dock fortfarande inte vara snäll TROTS att jag faktiskt tar en huvudvärkstablett var 4e timme. Har inte hjälp EN ENDA GÅNG. Så kan lika gärna skita i o knarka ipren. Bara maten kvar som ska göras idag sen kan jag ta de lugnt.
Potatismos blir de idag, vad de blir till återstår att se. Annars får ni ha en bra dag!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Bella

Pröva panodil? Brukar hjälpa bättre mot huvudvärk. Och drick mkt vatten! :p

2010-01-07 @ 17:18:15
URL: http://agb.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till en prinsessa

ipren får du inte äta som gravid, alvedon eller panodil däremot, brukar dessutomverkabättremot huvudvärk tycker jag.. men jag tycker du ska takontakt med mvc, ihållande huvudvärk kan vara tecken på havandeskapsförgiftning eller något annat som måste hållas koll på

2010-01-07 @ 18:04:40
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Bella

Svar: Ja, hur skönt som helst!



Jasså okej! Haha... det där med att springa på toan känner jag igen! Ibland dricker jag inget bara för att slippa det :p

2010-01-07 @ 18:55:14
URL: http://agb.blogg.se/
Postat av: thess

tänkte precis skriva men såg att philippa skrivit, tycker med du ska ta kontakt med mvc om du haft ont i huvudet i flera dar, kan som sagt va tecken på havandeskapförgiftning. men det e säkert lugnt men bättre att kolla upp en att bara strunta i det :)

2010-01-07 @ 21:21:28
Postat av: Philippa - mamma till en prinsessa

Sv: inga läkemedel med ibuprofen (alltså inga ipren elelr ibumetin). det är inte säkert att de påverkar men de KAN göra det. bland annat har det med deras antiinflammatoriska egenskaper att göra (ex. kan de försvåra om man aktivt försöker bli gravid, men de kan även påverka när man är det) här är mvc väldigt noga med att påpeka det (står även i bipackssedeln att man inte ska äta dem om man är gravid)

2010-01-08 @ 07:22:03
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0