Fullspäckad dag!

Yes! Ännu en helplanerad dag.
Först körlektion som gick bra. Dock så fatta jag inte va meningen med den lektionen var:O
Kom till lektionen o läraren sa "Idag ska vi inte göra nått speciellt, köra omkring, kolla lite i speglar osv".
Jaha tänkte jag, nödvändig lektion. Gjorde ju de i tisdags. Men va gör man?

När lektionen var slut satt jag mig vid datorn och plugga lite. Klara en repetion.
Bara 2 kvar. Skulle klara en till, 1 fel från godkänt! STÖRIGT! Kör en gång till... SAMMA POÄNG!
ååh! Så jag sket i de haha. Får göra resten nästa vecka el nått.

Jonzi kom till körskolan så vi åkte ner till stan, gick till donken för Jonzi va hungrig. Han tog 2 cheseburgare haha.
Sen vidare till hm för o köpa lite ansiktsgrejer. Sen dags för sista föräldragruppen (ÄNTLIGEN) .
Idag snacka vi om amningen, tiden efter förlossningen och BVC. Vissa saker var bra att få veta sen kolla vi på en norsk amningsfilm. Jag vet inte riktigt vad det är, men ist för o få känslan " åååh va jag längtar efter att få bebisen, amma osv" när man kollar på dem där filmerna så blir jag mer "usch, de ser jobbigt ut att amma, undrar om jag kommer orka". Men så fort filmen stängs av och vi åker hem så känns de som vanligt igen. Jag gillar nog inte den där föräldragruppen haha. Skönt att de va sista träffen idag iaf haha.

Juste mitt ben som jag fick kramp i igår morse, har nu blivit värre. Igårkväll kunde jag knappt gå och imorse fick Jonzi ligga o massera mig kl 8 på morgonen. De gjorde fruktansvärt ont och Jonzi sa att han kunde känna att benet var sträckt och lite "svullet" på ett ställe. Så ah inte roligt. Om de inte gått över tills på måndag måste jag kanske åka o kolla upp de. Kan va en nerv som hamnat i kläm, o som kanske måste masseras bort?

Aja, nu har jag skrivit av mej lite. Imorn blir de också en "inbokad" dag, för mig själv :D
Fredag: Gå upp äta frukost, börja med storstädningen, tvätta ALL tvätt, diska. Sen ska jag färga håret, och ha lite ansiktsmask osv. Måste ju bli lite fräsh inför förlossningen! HAhah, skämt åsido. Sen laga mat tills älskling kommer hem och förhoppningsvis åka o köpa nått gott till kvällen :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

minns hur det var med första barnet, vi köpte också en begagnad vagn när grabben låg i magen.

de blir bättre sen. :) kramis.

2010-03-12 @ 07:13:41
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Lizze (med gravid vän)

Hej! Min bästa vän (15 år) är gravid, och igår startade vi en blogg om just hennes graviditet. Anledningen varför jag är med och skriver är för att jag kommer att bli Gudmor och för att vi just nu håller på och letar efter en lägenhet som vi ska flytta till i höst! Hoppas att du har lust att kika lite i våran blogg! Ha en bra dag, kram! :)

2010-03-12 @ 10:17:22
URL: http://mammafemton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0