Get this right-Raised Fist

Raised Fist, long time no hear! ;D
Kan va kul o lyssna på gammal skön musik ibland. Får mest minnen från hultan då vi såg dem live, de va en fin dag kommer jag ihåg, soligt o grejer .

Haha vilken rolig början på dagen förresten. Kan ju ta de från början.
Inatt vakna jag för jag va tvungen att gå på toa, på vägen tillbaka till sovrummet tänkte jag " undrar om Jonzi ställt klockan?" De gör han alltid så jag vet egentligen inte varför jag tänkte så. Så jag strunta helt enkelt i att kolla.
Vaknar igen klockan 7 och Jonzi ligger o sover? WTF? Jonzi!

Jonzi: Ahh?? ( väääldigt trött)
Jag: När börjar du idag?
Jonzi:  Hmm, jag vet inte...
Jag: Haha va? Har du inte ställt klockan eller?
Jonzi: Nää... ( märktes att han knappt visste va han snacka om)
Jag: Klockan är 7 och jag är ganska säker på att du börjar... NU!

Jonzi börjar bara garva lite haha, inte direkt stressad eller nånting. Så jävla söt. Annars när han försovit sig så brukar han få panik och SPRINGA upp ur sängen och hoppa i kläderna.
Han gick iaf upp, tog på sig, borsta tänderna o åkte. Så ah de va ju faktiskt lite komiskt att jag inatt va osäker på om han verkligen ställt klockan ( vilket han då inte hade)

Förresten så hade de kommit snö inatt? Vafan, de får inte komma mer nu. Som tur va så kom de kanske 1 cm vilket ändå har smält nu. Nu lyser solen igen. Hoppas de är fint väder imorn med för då ska jag och Ema antagligen gå ut en sväng. Får bli en kort sväng, men bara att komma ut är skönt.


Ska fortsätta packa lite till BB-väskan. Inte fått med allt än.
Haha, igår öppna jag boxen som napparna ligger i för o läsa hur länge de ska kokas.
Och guuud så SCHMÅÅÅÅÅ de va. 5-10 minuter ska de iaf kokas. Men jag tänker inte koka dem förens vi kommit hem från förlossningen, kommer inte använda dem på bb ändå.

Snart måste vi köpa in blöjor också. Får köpa på oss ett par paket så de räcker ett tag.
En sak som jag måste säga. Bebisen känns sjukt lång och stor nu.
Jag kan inte ens sitta vanligt längre, för bebisens fötter och rumpa trycker upp mina revben så otroligt.
De tillomed kliar i revbenen och typ ömmar. och så kan jag bara ligga på ETT sätt. på högersidan, för ligger ja på vänstersidan så känns de som om mina revben ska gå av och ligger jag på rygg får jag också ont fast i ryggen...
Träääligt de där. Men snart är de ju över :) 4 veckor... OMG!

Nahe, nu ska jag ta en lång dusch för de behöver jag!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

vad fint du gjort där!

det kommer ju hållas ett tag men sedan när bebisen är lite äldre och mer aktivare så orkar man inte hålla det lika stilrent hihi iaf inte jag ;D

varför vill ni inte använda napp på BB? :)



det är inte säkert att du får sådan smärta jag har.

alla går igenom olika som tur är :) håller tummarna!

kramisar.

2010-03-17 @ 15:06:46
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0