Ojoj vilken fin dag!

Nått man INTE ska klaga på iaf är vädret! Omg va fint! Snön är i princip borta och de är 12 plusgrader!
Haft altandörren öppen nästan hela dagen och de uppskattas av katten. 

Idag var Jonzi ledig så vi drog till vimmerby för lite omväxling skull.
Hitta en del grejer, Jonzi hitta massa kläder. Snacka om att jag blev avis, jag fick med köpa men jag väntar tills bebisen kommit så jag kan köpa ordentliga kläder.

Igår hände de lite grejer, först var jag på mvc ( fast jag egentligen inte kunde). Allt såg bra ut.
Sf-mått 35
Blodtryck 120/60
Vikt +13 sammanlagt

Urinet såg också bra ut. En sak som oroade mig lite var att jag misstänkt att jag börjat sippra fostervatten så de tog jag upp med BM. Hon tyckte att om de fortsatte så skulle jag höra av mig till Förlossningen.
Senare på dagen så kände jag att de va bäst att ringa och kolla va de sa. De tyckte jag skulle komma in på en kontroll så de gjorde jag. Fick ligga med ctg i unefär 35 minuter, de va inte kul kan jag ju säga. Sjukt obekvämt låg jag plus att jag inte fick röra mig. Sen fick jag lämna urinprov... Urinprovet såg bra ut så vi gjorde en undersökning ifall att.
Fick en manlig "läkare" vilket jag inte hade förväntat mig. De va ju ah sådär... Men helt ok.
Gjorde ett ultraljud också och allt såg jättebra ut. Inget sipprande vatten. Tur! Så vi fick åka hem igen, gud va skönt.

På vägen hem köpte vi pizza för vi hade aldrig orkat börja med maten halv 8 på kvällen. Dock så blev både jag och jonzi lite dåliga i magen efter den. Blää. Iaf nu vet ni de. Även om jag tycker att bebisen gärna får komma nu så är de faktiskt helt ok om h*n bestämmer sig för att komma om 2-3 veckor. Kom när du vill  haha!
Får se om jag säger samma sak om en vecka haha. Aja nu ska jag ut lite.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Thess

Första besöket på förlossningen, grattis ;) hur många gånger var jag innen innan han väl kom, hmm 3 gånger.. hahah skapligt nojjig man blir :)

2010-03-30 @ 20:28:06
Postat av: Äwiiis gravid i v. 38

joduuu vi har ju inte haft så här mkt snö på masssviiiiis med år, så det lär ta ett tag innan allt e bortsmält ;p.

Vi har ju tillochmed mer snö här i luleå än vad dom har uppe i gällivare/kiruna..

2010-03-30 @ 23:05:19
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: Evelina - Gravid i v31 ♥

Ja, roligt att ha kvar en gipsmage också göra en till sen då man väntar sitt andra barn. Kan man jämföra :)

2010-03-31 @ 10:27:35
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0