Jag hatar rubriker...

Lillskiten har precis fått ett bad. Hade han fått bestämma så hade han nog badat varje dag. Tur att man har en unge som tycker om att bada än en unge som gallskriker haha.
Inatt fick jag faktiskt sova. Jag testa en massa knep som jag läste om på internet igår.

Lite tips :

Lär bebisen skillnaden på dag/natt. Tex på dagarna, ha det ljust och ljudigt. Lek med bebisen.
Och när det är dags för läggning sjung en vaggvisa ca 4 ggr eller mer varje kväll. Då känner bebisen till slut igen låten och att det är dags att sova.

Om bebisen sover i egen säng, låt inte bebisen somna när den äter. Utan lägg bebisen i sin säng när den är påväg att somna, så hon/han kan somna själv.

Om bebisen skriker på natten, ta inte upp bebisen direkt. Vänta först till om hon/han somnar om.
Och behöver bebisen ny blöja, byt gärna i sängen om det går.

När det är dags att amma, ha det inte för ljust i rummet och heller inte ljud.

Jag testade alla dessa ovanstående tips, finns ju en miljon tips men jag valde ut dessa.
Och visst funkade det, kanske hade jag bara tur inatt, får se. Ska fortsätta med det.
Sjöng När trollmor har lagt sina 11 små troll för honom haha. Sen bytte jag faktiskt blöja i sängen. La under ett skydd ifall det skulle komma i sängen. Han vakna inte, vilket han brukar när jag byter blöja på skötbordet.

Visst har han vaknat för att han varit hungrig och så, men jag har fått sovit direkt efter för en gång skull.
Låg i sängen tills strax efter kl 9. Då gick vi upp, böt blöja och kläder. Han var SUPERGLAD! Nästan inte sett honom så glad förut. Kanske var glad för att vi båda sovit så bra inatt haha.

Hur är det med era bebisar och sömn?
sover de bra/dåligt? Om de sover dåligt, vad gör ni för att få det bättre?
Har ni knep som funkar?
Kommerntera gärna.

Roligt att se vad alla andra gör när deras bebisar inte vill sova :)

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Äwiiis - mamma åt lille noel

mmm själva fotningen kostade 2 tusen, men då ska vi tiillbaks när han är 6 mån å 12 mån gammal också å fota igen :) Bilderna kostar ju en del, men de blir värt varenda krona;) blir så vackra foton!

2010-05-26 @ 13:50:52
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: Tova

Vad skönt att du fått sova lite iaf!! Usch, jag minns hur jobbigt det var i början, men sen efter typ 2 månader så lärde han sig plötsligt automatiskt att sova på natten... Nu vill han äta kanske 1-2 ggr per natt, men det går väldigt smidigt och annars sover han djupt.

Ja, jag helammar fortfarande, njuter verkligen av det nuförtiden :) snart "måste" man ju börja med smakportioner till honom, men jag tycker nästan det känns trist, det är ju så smidigt att amma haha!

2010-05-26 @ 19:47:43
URL: http://trasslet.se
Postat av: Emma & Theo

hihi tack :) jo jag trivdes bra i brunt, men jag är mer "hemma" med mitt blonda, har ju haft det i nästan 8 år så.. svårt svårt, men vi får se! Hur är allt med er?? kramar

2010-05-26 @ 19:59:41
URL: http://littletoddler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0