Barnmat

Jag har under de 3 senaste månaderna försökt att ge mig på att göra hemmagjord barnmat men aldrig kommit till skott. Men nu ska jag allt göra det, nu när Leon ändå strax är så gammal att han ska ha 2 lagade mål om dagen.

Så imorgon ska jag till affären och handla! Blir att laga några redan imorgon.
Dem jag tänkt hitills är:
Kyckling, ris ( alt. couscous) och grönsaker.
Fisk, potatis och grönsaker.
Spagetti och köttfärssås.
Potatismos och korv ( utan skin)
potatis, kött och sås.
Baby mini fruktsallad som det så gullit heter haha.

Ska bli intressant. Har redan testat lite hemma tex äggröra, potatismos och pannkakor.
Båda var väl sådär, men de är typ ALLT första gången.



Ikväll fick han som vanligt gröt med lite fruktpuré innan läggdags. Försökte även testa havrevälling för första gången!



Leon HATAR välling, men jag tänkte om denhär kanske var mer populär. Han fick först lite på sked och det var inte fy skam. Men så fort flaskan åkte fram blev han vansinnig. Han hatar den också. Vet inte vad jag ska göra. Och jag kan ju inte ge välling på sked direkt. Även försökt mugg.
Tips! hur får jag honom att ta flaska? NOTERA, testat andra flaskor och nappar redan.

Nu ska jag nog gå o lägga mig, sov ju trots allt bara 3 timmar inatt.


Kommentarer
Postat av: jessika

kokade allt för sej, sen mixar jag ihop dem :) men vart lite för mkt ris och kyckling, så nästa gång jag gör ska jag mixa allt för sej och blanda efteråt. riset med lite vatten (blir lite klibbigt annars)

2010-11-28 @ 09:23:46
URL: http://blondinii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0