Smärtan går inte att jämföra

Jag låg inatt och tänkte lite på förlossningen med Leon. Hur mycket jag minns och så.
Minns det mesta faktiskt. Känsliga läsare varnas!

Men jag minns att det gjorde fruktansvärt ont! Man kan inte ens tänka sig hur ont det verkligen gör!
Den smärtan går inte att jämföra med nått!
Att tatuera/pierca sig, ta en spruta osv är som att få en sticka i fingret om man skulle jämföra med att föda ett barn.
Knappt det...

Sen om man tar smärtlindring så gör det ju inte lika ont antar jag, vet ju inte hur ont det gör då. Jag kan bara tala för mig själv som bara tog lustgas som smärtlindring. Och den funka bara i början.

Det är inte bara värkarna och själva förlossningen som BARA gör ont. Det är efteråt också.
Det är en otrolig påfrestning på kroppen. Att man ens kan genomgå så mkt är otroligt.
När jag skulle gå på toa efteråt fick jag bli BUREN av 2 barnmorskor för att jag knappt kunde stå. Jag orkade inte och jag hade så ont.

Jag kände mig helt mörbultad... Det forsade blod ur mig och jag mådde piss men jag har ändå ALDRIG varit så lycklig i hela mitt liv. Jag skulle göra det 1000 ggr om för att få Leon.

Efter förlossningen blev jag sydd med 7 stygn och det tog cirka 1 timme att bli sydd.
Fick såklart bedövning då men i slutet slutade den verka och det gjorde så sjukt ont.
Det är tur att man "glömmer" så pass mkt av smärtan, därför som man skaffar fler barn haha.

Kommer ihåg att jag sa till barnmorskan 5 minuter efter att Leon kommit ut " Dethär ska jag göra igen!"
De skrattade och sa " de är inte ofta man får höra det, brukar oftast vara tvärtom".

När Leon låg på mitt bröst för första gången så grät jag av lycka. Aldrig någonsin varit så glad, ALDRIG!
Blir nästan tårögd av att tänka på det.
Vi vill ha fler barn, absolut, men inte nu.
Vi vill ge Leon så mkt uppmärksamhet han bara kan få. Han ska nog va 3 år iaf innan han får ett syskon.
Det tror jag är bra för barnen, man ska inte skaffa syskon för tätt inpå.
Stressa fram sånt är bara dumt. Skaffa syskon till barnen när ni verkligen är redo!

Nu ska jag kolla till Leon som sussar.



Kommentarer
Postat av: Ewa karlsson - Mamma till Noel

håller med dig.. mitt hjärta är dock redo för länge sen men inte min kropp,och ja tror också på 3 år. Så när noel är ca 2- 2½ år kan man börja producera nästa ;))

2010-11-29 @ 17:00:05
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: emily

oj låter som att du inte hade den bästa av förlossningar ;( hua! jag minns det inte alls så där.. tyckte inte de jorde så ont alls.. men alla är olika.



ja! fråga på! nej jag har en ny pojkvän sedan över 4 år tbx. jag och englas pappa skildes åt innan jag visste att jag väntade engla. hon är där varannan helg! och nej nej, jag ska inte ha nr 2 ;) jag har precis fått nytt jobb som butikschef på polarn o. pyret :)



kul att du är intresserad, ska sätta mig och läsa runt här nu!

kram

2010-11-29 @ 18:51:00
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0