Worthless

Jag ställde en fråga på facebook idag

"Varför har man dåliga dagar ibland? :S"

och jag fick ett bra svar av Anna!
"för annars skulle man inte veta när man har de bra dagarna :)"
Kan inte annat än att hålla med!

Precis fått Leon att sova "middag" nu, så jag satt mig här för en stund.
Leon har sovit oroligt i 3 nätter nu, kan vara mardrömmar har jag läst. Får hoppas det går över.

Skulle egentligen gått en promenad med Gabi idag, men eftersom jag är trött som få så fick vi skjuta upp det.
Som tur är så är jag inte lika trött nu.

Snart kommer älskling hem, så jag ska snart börja med maten.
Och på tal om mat så har jag en fråga till ALLA MAMMOR därute!

Vad har era barn för matvanor?

Jag får inte in bra matrutiner på Leon. Jag helammar fortfarande, ger gröt på kvällarna också.
Jag försöker ge honom burkmat, men av nån anledning så VILL han verkligen INTE äta de.
Han spyr bara av det för han tycker det är så äckligt :/

De flesta puréer äter han, de är just burkmaten med kött i som får honom att spy.
Så vad är era tips?



Bjuder jag på en supergullig bild right?
Skulle prova en mössa som han fick av sin mormor för ett tag sen. Bilden är nog 2 veckor gammal eller nått.
Bloggar nog senare ikväll och HOPPAS på svar av er mammor!




Kommentarer
Postat av: Anna

Gillar han inte burkmaten så vänta :) nån gång kommer han äta, köttet kanske är för segt o varken tänder eller mage kanske e redo? Det är rätt stor skillnad på flytande o köttbitar ;) annars kan du ju prova att amma, ge honom någon sked, sen amma igen. Att du bara tar bort honom för en sked, eller blandar med lite bröstmjölk :)

2010-10-04 @ 15:29:18
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Tova

Elliot är ju snart 9 månader nu, ammar mestadels om dagarna och får lite gröt/puré/välling ibland. Men han äter typ högst några teskedar... Känns dumt att tvinga honom liksom.



Tycker verkligen inte du ska vara orolig om Leon inte äter, han är ju inte såå gammal än och vissa helammar ju t.o.m. i över 1 år :) tids nog är de nog redo för "riktig" mat!

Kram

2010-10-04 @ 17:15:01
URL: http://trasslet.se
Postat av: Emma & Theo

som tidigare har skrivit.. blanda med bröstmjölk om han inte vill äta, blir så mycket lättare att acceptera burkmaten om den inte är så "fast" plus att då har han lite igenkänning från bröstmjölken :) Annarst testar du bara någon gång ibland, då och då så fattar han nog till slut att det faktiskt är gott :)



jo filmen va jättebra, tycker jag i alla fall :P

Och med oss är det bara bra.. med er då? kram

2010-10-05 @ 08:25:43
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Ewa - mamma till Noel

Frågar samma sak till dig :D ?

Noel äter iaf tisse till frukost, brukar vara runt 9.

Mellis 10 halv 11 (lite frukt eller tisse)

Lunch 12 halv 1 ( nå kraftigt, kött,potatis t.ex.)

Mellis vid halv 3 - 3 (nån frukt av nå slag, om ja är borta å inte har med mig något blir det tisse.. men isåfall brukar ja försöka ge middagen liiiite liite tidigare)

Middag 5 halv 6..(Gröt eller samma som lunch)

Kvälls mål innan läggdags oftast vid halv 9 och detta består av Gröt. Detta är något han älskar !

2010-10-07 @ 13:39:19
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: Ewa - mamma till Noel

Ett tillägg :

Eftersomatt jag vill amma rätt länge så fyller jag upp varje mål med amning för att hålla igång produktionen å för att fylla ut om han nån gång ätit sämre, å för att släcka törsten (kan även ge juice eller vatten, men också alltid en skvätt tisse så fort man torkat bort att gris från händer å mun ;P)

2010-10-07 @ 13:42:03
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: Ewa - mamma till Noel

Mitt tips till dig är väl bara att vara envis å inte sluta prova ge honom, noel var exakt sådär men hans mor var dessto envisare, visade han ofta maten å lockade han å var rolig å visade att det var kul med mat. Åt även själv lite för att visa att mamma oxå äter ;P. Tog nån vecka sen flöt det på jättebra, sne kom en liten svacka då bara min tisse dög igen samt söta saker som frukt, å sen börja han äta allt annat lika bra som tidigare igen , Känn ingen stress det kommer :D

2010-10-07 @ 13:45:14
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0