Alla

Alla har sina ups and downs... Men alla pratar inte om det, speciellt inte på en offentlig blogg.
Betyder det då att man "spelar lycklig" hela tiden? Nä det tycker inte jag iaf. ALLA vet att alla ibland mår dåligt.
 
Jag har valt att inte skriva om mina personliga problem öppet på min blogg, vad hjälper det?
Jag pratar ist om de med nära och kära.
Idag är en av mina "downs". Idag mår jag skit. Jag vill bara krypa under täcket och sova tills jag känner att jag vill gå upp igen. Jag skriver detta inlägg just för att jag inte vill att folk ska tro att jag "spelar lycklig" och för att bevisa att alla kan må dåligt, även fast de inte pratar om det.
 
Jag har för övrigt en glad och positiv blogg, det kommer jag fortsätta med. Detta är ett av få negativa inlägg.
Även fast jag (som idag) mått skit så gräver jag inte ner mig. Jag gick upp, tog Leon till dagis och powerwalkade vidare till jobbet.  När jag kom hem tog jag tag i allt tråkigt. Jag ringde skolan, csn, skicka mail till arbetsförmedlingen. Så måste man göra. Ta tag i problemen annars blir det värre. Självklart e jag inte perfekt som alltid gör de jag borde när jag mår skit.
 
Självklart händer det att när jag mår dåligt så struntar jag i det "viktiga" och segar i soffan ist. Jag menar bara att man måste försöka göra de tråkiga även när man e nere. När du väl tagit tag i det, mår du bättre.
 
Vad hjälper det om man skriver om tex sina ekonomiska problem, förhållande, sjukdommar, vänner, ovänner på sin blogg? Du får inte pengar bara för att du skriver om dina ekonomiska problem tex. Jag kan förstå dem som skriver ett o annat problem på sin blogg speciellt när de har lösenordsskyddade bloggar. Men när man bara skriver om sina problem... Mna trycker ner sig själv och får en att se ut som ett offer. Du gör dig själv till ett offer då.

Menar inget illa med mitt inlägg, dethär är MIN åsikt och inte nått jag bestämt hur man ska leva som "vissa" personer verkar missförstå.

Kommentarer
Postat av: Ema

även om jag fattar din synvinkel och att du inte menar något illa ellinor, så är det ju inte så att bara för att man skriver om hur man mår i sin blogg så har man "gett upp" eller inte "tar tag i saken" som du skriver. man trycker inte ner sig själv bara för att man är öppen och ärlig och vågar skriva om sitt liv? för någon är det kanske en början till en självbiografi, för andra är det ett sätt att våga öppna sig för vänner som läser bloggen om man tex inte känner sig bekväm med att prata om känslor face to face. alla är ju inte den starka typen, eller ärligt talat så är ju alla svaga någon gång i livet. ledsen för världens längsta kommentar, men jag var bara tvungen. inget illa menat med det!

2012-08-20 @ 22:57:25
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0