Det är inte bara smycken

I hallen har jag ett smyckeskrin med inte bara smycken i, även minnen.



Fina smyckeskrinet som jag tittade på i flera månader i "kina-affären". Har en massa saker därifrån, tavlor, lyktor, lampor och solfjädrar m.m.



Här är lite av mina grejer. oj vad minnen det finns där.
När jag var 5-6 år och var hos mormor titta jag alltid i hennes smyckeskrin, där hade hon ett guldhalsband med tillhörande armband. Hon såg att jag alltid kolla på dem, till slut fick jag dem. Det är över 15 år sedan, och de finns tryggt i MITT smyckeskrin.
Finaste minnet är väl mammas vigselring. En guldig ring som också ligger där. Den har jag lovat att ta hand om.

Minnen från barndommen, tonåren och senare år finns där.



Tonåren... Då alla piercingar kom. 1. Näsan 2.naveln 3. medusa (läppen) 4. töj i öronen (bilden ovan)
5.tungan 6. naveln igen (tog ut den första gången).
När Leon föddes rök töjen i båda öronen och medusa. Så ännu är jag inte piercingfri.



Nutid. För 2 år sen dök mitt intresse för cernitlera upp. Lite av smågrejerna ovan.

Ett smyckeskrin har inte bara smycken utan en massa minnen också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0