Svar på tal

Folk verkade bli upprörda över mitt senaste inlägg om hur jobbigt det kan vara när man har barn och är trött.
Så bäst att jag skriver så ALLA förstår.

Först drog "nån" upp nånting om att det är sånt man får ta när man skaffar barn. Självklart!
Jag älskar mitt barn lika mkt fast att jag sover dåligt ibland, men man måste också få "gnälla" av sig lite.

Jag skrev i mitt tidigare inlägg att det är sånahär dagar (då man sovit dåligt som förälder) som man kan störa sig på folk som sovit 10 tim/natt som INTE har jobb, skola eller barn men ÄNDÅ klagar på att de är trötta.
Folk missuppfatta tydligen de för jag va otydlig med det jag skrev, de trodde jag menade att man inte kunde vara trött om man sovit 3 timmar/natt om man INTE hade barn.

Men nu var det uppklarat, hoppas alla förstår?
Sen kom de upp nånting om att folk blir uppröra över att folk skaffar barn som inte har jobb och bara lever på en lön.
Och det tog ja som om hon menade mig, och då kan jag ju lika gärna förklara mig där också.
Nej jag hade inte fast jobb när jag blev gravid, jag var timvikarie och NEJ vi lever inte bara på en lön utan på en lön PLUS föräldrapenning ( som alla får) och som är baserad på min årsinkomst. Är de avklarat???

Varför lägger sig folk i ens privatliv när de inte har en aning? Det fattar inte jag. och de är nog inte så konstigt heller att man blir sur när man får sånna "påhopp". Att bli kallad miss humörsvängning för man förklarar sig är bara dumt...
Tänk efter innan ni öppnar käften....



Kommentarer
Postat av: Jennie

Sv: Ja verkligen!

Jag är bättre idag, har ingen feber. Men rethosta istället haha.. Usch!

2011-02-04 @ 18:43:04
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sv: Näe fy, stackars Leon! En vuxen klarar ju av det men man skulle ju helst skona barn ifrån det måste jag säga! Hoppas han blir frisk snart, och du med :) Krya på er!

2011-02-04 @ 20:18:45
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0