Åldersgräns?

Jag har både läst och hört att det finns dem som tycker att det borde finnas en åldergräns på när man får skaffa barn... Come on? Det skulle ju aldrig funka, vadå så om man blir gravid innan man har åldern inne så åker man i fängelse eller vad? haha.

Alla har ju sina åsikter och jag har mina. Jag håller inte med att man borde ha åldersgräns på att bli förälder.
Det är nått som man själv bestämmer och när man är redo.
De tyckte att gränsen skulle gå vid 30. De som har sånahär åsikter tänker nog inte efter ordentligt.
Bara för att DEM INTE VILL ha barn innan 30 så behöver de ju inte betyda att ingen annan borde det heller.
Tror inte åldern har nån betydelse egentligen, tror inte direkt man är en bättre mamma om man får barn vid 30 än vid t ex 20.
Moderkänslor och modersinstinkter
kommer automatiskt för dem flesta när de blir mammor så.

Sen är det ju bättre att man har jobb och sådär innan man skaffar barn, men alla har inte den turen att ha ett jobb heller. Jag tycker man ska skaffa barn när man är REDO, punkt slut!

Vad tycker ni? Kommentera på nu!




Leon i magen vecka 37 <3




Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tycker att du har rätt i det du säger! Jag tycka att det är lite värre att man skaffar barn när man är 12-14 (som vissa enstaka personer har gjort) än att man väljer att skaffa dem vid 20 typ. Då är man ju vuxen och har rätt att bestämma det själv och jag tror att man är högst kapabel att ta hand om ett barn då.

2011-01-25 @ 14:53:16
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sv: Ja men precis!

Och ja, det är väl mer onaturligt att ge barnen mat på flaska än att amma dem tycker jag!

2011-01-25 @ 15:05:48
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tycker inte man ska vara för ung när man skaffar barn. Jag hade moderkänslor redan i början av tonåren och bara för att man har det behöver man inte "ta tag i saken" och skaffa barn redan då. Jag tycker man bör vänta tills man kan klara sig själv, dvs inte vara typ 14, gå i 9an, bo hemma hos mamma och leva på veckopeng för då anser jag att man fortfarande är ett barn. Sedan ifall ens sambo eller liknande har arbete och man klarar sig på det så fine, men då ska man även veta vad man ger sig in på och det tror jag är svårt att föreställa sig fören man står där med ett litet barn som kräver mycket mer energi, pengar och tid än vad man från början trott.

Då ni skaffade barn tycker jag är det tidigaste i "lagom", dvs att ni bodde tillsammans, din sambo hade/har jobb, du hade tagit studenten, ni hade varit tillsammans ett tag och kände varandra osv.



Visst, det är ju bra att ha en bra utbildning att falla tillbaka på och det tycker jag de flesta borde ha innan de skaffar barn men har man nu inte det så tycker jag i alla fall att gymn är en bra grund till att börja med!



Ålder är ju även så individuellt så att sätta en gräns vid 30 vet jag inte om jag håller med om riktigt. Min mamma var 34 när hon fick mig, barn nr 1, och skulle fylla 40 när hon fick min lillebror. Min mamma har iofs alltid tagits för yngre än vad hon är och ja, har man inte träffat någon man känner är "den rätta" än så tycker jag hellre man väntar än drar ut på krogen, tar första bästa och skaffar barn med, bara för att man måste innan man fyller 30.

Sedan tycker jag inte att man borde vara typ 50 när man får barn, det är lite orättvist för barnet då förälderns fysik och "mode/inne-medvetenhet" generellt sätt inte är lika bra som hos en ung. Men är det en ung, pigg och frisk 45åring som absolut pallar tempot i typ 20 år så visst :)

2011-01-25 @ 15:47:44
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Jag tycker att man ska få skaffa barn när man känner sig själv mogen till att göra det. Men visst finns det gränser att man kanske inte ska skaffa barn när själv är barn... Ja du förstår säkert hur jag menar?

2011-01-25 @ 16:10:26
URL: http://cammmie.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Neee du jag är inte tillsammans med hennes pappa längre... Tog slut för typ ett år sedan....

2011-01-25 @ 16:20:28
URL: http://cammmie.blogspot.com/
Postat av: Liza - Mamma till Joline

O vilken mysig bild!



Ja har alltid sagt : Barn ska inte skaffa barn!

De har inte med någon ålder att göra utan hur man är. Tjejer som bor hemma, inte har någon inkomst, inte vet vem pappan är o.sv Borde tänka om. Kolla på 16 and pregnant eller unga mödrar. Där finns många som inte borde ha barn . .

2011-01-26 @ 18:42:05
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0