Dagens ris

Leon och jag är lediga idag, tur det för båda har blivit lite förkylda. Jag hoppas att vi hinner bli friska till imorgon, båda två! För mig står det jobb på listan, o dagis för lillkillen.

Varit lite dålig uppdatering på sistonde, men jag har inte haft något att uppdatera om. Men nu tänkte jag uppdatera om DAGENS RIS!



Dagens ris går till dem människor som inte kan glädjas åt andra, som BARA tänker på sig själva.
Jag är verkligen SÅ trött på sånna. Varför kan man inte få vara glad en stund? Sen kommer någon och trycker ner en.

T ex. För någon månad sen var jag bestämd att plugga till Behandlingspedagog, då kommer "någon" och säger att det är onödigt och att jag borde plugga något annat ist? Alltså?! jag bestämmer väl vad jag vill bli eller? O hur kan man säga att det är onödigt?

Sen nu när jag är HELT bestämd att plugga till syrra istället, ja då fortsätter denna "någon" att hålla på?
Säger alla nackdelar med att vara syrra o bla bla bla. Snälla, kan man inte bara vara glad för sin kompis skull?
Skulle jag inte plugga skulle jag inte ha något att göra? Om jag är glad för detta beslut, kan inte andra vara det också?
Detta gäller såklart inte bara utbildning, utan ALLT som jag vill göra/köpa eller vad det nu är.
Säger jag " jag vill ha en iphone", så svarar den personen " Va? nä du ska verkligen inte ha en sån, dem är skitdåliga. Den jag har är asbra!"...

JAG BRYR MIG INTE OM VAD DU VILL ?! Det är bara så oerhört tråkigt o irriterande att man inte kan få glädjas åt nått. Så snälla yttra dig inte mer om mina val el beslut, ok?

DAGENS ROS!



Dagens ros går till de vänner som faktiskt stöttar och bryr sig. Ni är guld värda!
Och ni vet nog vilka ni är.
Jag säger såhär, behandla dina vänner såsom du SJÄLV vill bli behandlad. Stötta och var glada för deras skull.
Om du trycker ner andra hoppas jag att du är beredd att bli behandlad på samma sätt.
Visst att man kan komma med åsikter, men man behöver ju inte överdriva.

Alla vill inte samma sak, o tack gud för det?
Tänk på en sak mina kära vänner, gör det som NI vill göra, låt ingen trycka ner er och få er att göra något ni INTE vill.
Vare sig om man vill bli modell, usk, syrra, lärare eller butiksbiträde, så spelar de väl ingen roll?
Om din kompis säger "jag vill bli usk" så svara inte " de skulle jag aldrig vilja bli. usch!" säg istället va kul för dig, hoppas du kommer trivas!

oj långt inlägg. Hoppas ni fattar nu iaf! :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sånna människor ska man göra sig av med dom är aldrig nåt att ha, energi slukare

2012-02-21 @ 10:30:46
URL: http://juicysugar.blogg.se/
Postat av: Thess

Skulle inte denna person själv plugga till syrra?? :P så dryg o falsk, usch för sånna människor..

2012-02-21 @ 11:40:23
URL: http://linoubli.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Puckon finns det gått om, inget att bry sig om! Bra att du står på dig :)

2012-02-21 @ 15:00:12
Postat av: Emma Johansson

Ja ingen idé att slösa sin tid på människor som inte kan vara glad för andra! :) Så det blir inte behandlingspedagog för dig? Det är absolut ingen ondödig utbildningen!! :p Men sjuksköterska är iofs också en bra utbildning :)

2012-02-22 @ 09:14:25
Postat av: Elly- mamma till Leon

Emma: jag håller med dig!

Ingen utbildning är väl onödig liksom :P

Nae jag är mer inne på sskutbildningen OM jag kommer in vilket jag tvekar på nu :(

2012-02-22 @ 14:29:54
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: Ema

både behandlingspedagog och sjuksyrra är ju yrken där det verkligen behövs folk, så det är väl inte det minsta onödigt. särskilt specialsjuksköterskor, det skulle jag kunna tänka mig att börja plugga om jag bara inte vore så rädd för sjukdomar. men sånna där människor finns ju överallt dessvärre. man får lära sig att ge och ta.

2012-02-23 @ 23:10:00
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0